dimecres, 15 de juliol del 2009

L'actriu. Trònika. (TRADUCCIÓN AL FINAL)



Ella és tot nervi. És un sorollet constant. El que per a nosaltres són objectes que decoren l'escenari del món; per ella, tots!, són instruments de percussió. Té alhora l'encant i la mala llet, per això, seguint amb la cerca de referents actorals, preguntant per ella, apareix Rosa Maria Sardà. Lògicament hi ha una distància d'edat. ( I seguint la tònica, el productor d'aquest curt seria el Jedi!)

Prové del jazz i del musical, però abans de rematar el cocktail amb l'ombreleta, és capaç d'afegir-li fados, ovidis i crits ferotges. Audrey i Tina Turner alhora. El seu rodatge tampoc va ser fàcil. La puntualitat suïssa que el curt mereixia hagué de postposar-se per una guerra. Tal volta, pensareu que és una excusa contundent. Però malgrat que me l'imagine amb casc i fussell (i un boli, per seguir amb la percussió amb la resta de cascos..), la guerra tenia una escala menor. Era un joc de taula, i a més anava perdent, i malgrat que sempre cal confiar en que Kamtchatka pot vèncer a la resta del món, malauradament no va ser així. I tot l'equip acabà jugant, postposant-se el rodatge. Això derivà en una llarga partida de pòker. Jo hi era amb un gran puro sentat en la cadira del director observant la partida, i com vàrem perdre per culpa de dos mans, el so i la il·luminació (no tant sols micros i llums, sinò també els tècnics respectius).

Finalment, la diva volgué que l'acompanyaren al plató, a la cadira de la reina. També tingué algunes exigències excèntriques, com que volia el café del temps, amb el gel groc i la llima blanca. I allà estiguérem pintant.. El seu personatge requeria una mica de mala llet, però alhora eixa llàstima perquè també va estimar a Llopis. Ella és la seua ex-núvia. Alguns han vist alguns tics sobreactuats, altres s'han extranyat de no escoltant-la en valencià. Altres han pensat que el seu text és un senyal del destí i que prompte hi serà catedràtica. També, a l'igual que Peter, ha afegit improvisacions tant genials com necessàries. Que crec que fan rodona la seua interpretació.

A més estic eternament agrait perquè ella que sempre ha portat el pentinat curt, va tindre que deixar-se rastes per fer el seu paper. Això va retrassar també algun any el rodatge. Però podeu estar tranquils, torna a dur el pentinat curt i segueix estant molt guapa. Totsky el seu gos-escuder també va demanar excentricitats, com un camerí fet amb ossos, però això ja és una altra història.



---------------------------------------

TRADUCCIÓN

Ella es todo nervio. Es un ruidillo constante. Lo que para nosotros son objetos que decoran el escenario del mundo; para ella, todos!, son instrumentos de percusión. Tiene a la vez el encanto y la mala leche, por eso, siguiendo con la búsqueda de referentes actorales, preguntando por ella, aparece Rosa Maria Sardà. Lógicamente hay una distancia de edad.

Proviene del jazz y del muscial, pero antes de rematar el cocktail con la sombrillita, es capaz de añadir fados, Ovidis y gritos feroces. Audrey y Tina Turner a la vez. Su rodaje tampoco fue fácil. La puntualidad suiza que el corto merecía tuvo que postponerse por una guerra. Tal vez, pensaréis que es una excusa contundente. Pero a pesar de que me la imagin con casco y fusil (y un boli para seguir con la percusión con el resto de cascos...), la guerra tenía una escala menor. Era un juego de mesa y además iba perdiendo y aunque siemre hay que confiar en que Kamtchatka puede vencer al resto del mundo, desgraciadamente no fue así. Y todo el equipo acabó jugando, postponiéndose el rodaje. Ello derivó en una larga partida de póker. Yo, estaba con un gran puero sentado en la silla del director observando la partida y como perdimos por culpa de dos manos, el sonido y la iluminación (no tan sólo los micros y luces, sino también los técnicos respectivos).

Finalmente, la diva quiso que la acompañasen al plató, en la sillita de la reina. También tuvo algunas exigencias excéntricas, como que quería el café del tiempo, con el hielo amarillo y el limón blanco. Y allí estuvimos pintando... Su personaje requería un poco de mala leche, pero a la vez esa lástima porque también quiso a Llopis. Ella es su ex-novia. Algunos han visto algunos tics sobractuados, otros se han extrñado de no escucharla en valenciano. Otros han pensado que su texto es una señal del destino y que pronto será catedrática. También, al igual que Peter, he aportado improvisaciones tan geniales como necesarias, que creo que redondean su interpretación.


Además estoy eternamente agradecido porque ella que siempre ha llevado el peinado corto, tuvo que dejarse las ratas por las exigencias del papel. Ello retrasó también algun año el rodaje. Pero podéis estar tranquilos, vuevle a llevar el peinado corto y sigue estando muy guapa. Trostky, su perro-escudero también pidió excentricidades, como un camerino hecho con huestos, pero eso ya es otra historia....



.